Tarinat

Millainen on toimitilan vuokrasopimus?

Vuokrasopimus kannattaa tehdä aina kirjallisesti. Sopimusteksti kannattaa kierrättää huoneenvuokralainsäädäntöön perehtyneellä juristilla, sillä sujuvan vuokrasuhteen onnistumisen kannalta on erittäin tärkeää, että osapuolet ovat ymmärtäneet sovittavat...

Vinkkejä ja näkökulmia

Millainen on toimiva monitilatoimisto?

Jokaisella yrityksellä on omanlaisensa tarpeet työympäristölle. Siinä missä yhdelle yritykselle sopii avotoimisto, voi toiselle käydä paremmin perinteiset työhuoneet ja kolmannelle monitilatoimisto. Monitilatoimisto ei ole valmis tilakonsepti, joka...

Vuokralaiskokemuksen merkitys korostuu toimitilamarkkinassa

Koronapandemia teki tästä ennustetusta murroksesta, tietotyön digiloikasta ja monipaikkaisuudesta realiteetin lopullisesti ja käytännössä yhdessä yössä. Tietotyön tekeminen on muuttunut pysyvästi paikka- ja aikariippumattomaksi. Tämän seuraamuksena...

Vuokrauksen ammattilaiset apunasi

Kun toimitilan valinta ja vaihtaminen tulee ajankohtaiseksi, kannattaa olla yhteydessä vuokrauksen asiantuntijoihin. Noin 30 hengen tiimillämme on useamman sadan vuoden vuokrauskokemus ja meiltä löydät asiantuntijoita toimitilavuokrauksesta,...

Avokonttorin sisustusideat, osa 1

Harmaita sermejä, taustahälinää ja oman tilan puutetta. Avotoimistoa parjataan usein persoonattomuudestaan ja kolkkoudestaan, ja sen sanotaan sopivan huonosti keskittymistä vaativiin tehtäviin. Sisustuksella avokonttorin työskentelyolosuhteisiin ja...

Monitilatoimiston hyödyt

Hyvin suunnitellussa monitilatoimistossa, jossa muun muassa työpisteiden vaihtaminen on helppoa ja yksinkertaista, työnteko tehostuu ja tuo muitakin useita etuja sekä työntekijöille että koko yrityksen toiminnalle.

Avokonttorin sisustusideat, osa 2

Juttusarjan ensimmäisessä osassa vinkkasimme viisi nopeasti toteutettavaa ideaa avokonttorin sisustukseen. Kakkososassa tarkastelemme aihetta hiukan laajemmin: näemme toimitilat osana yrityksen brändiä, käymme läpi tilojen siisteyden, ergonomian ja...

Vinkit toimitilan valintaan

Toimitilat ovat iso investointi, itse asiassa toiseksi suurin henkilöstökulujen jälkeen. Sen takia on tärkeä miettiä yrityksen ja henkilöstön kannalta tärkeimmät asiat, joilla yritys saa tarpeisiinsa sopivat tilat. Alla olemme listanneet asioita, joita...

Muuttajan muistilista

Muuttaminen on vaivalloinen tapahtuma, jossa on lukematon määrä liikkuvia osia. Kuten niin monessa muussakin asiassa, muuttamisessa uusiin toimitiloihin suunnittelu on puoli ruokaa. Hyvällä ja ennakoivalla suunnittelulla minimoit muuton aiheuttaman...

Kierrätysvinkit vihreämpään työpaikkaan

Vihreä ajattelu on tullut osaksi yhä useamman työpaikan arkea, ja kierrättäminen on monelle lähes itsestäänselvyys. Ajan ja tiedon puute voivat kuitenkin saada kierrätyksen tuntumaan vaikeammalta kuin se todellisuudessa onkaan. Onneksi pieniin asioihin...

Edistä työhyvinvointia toimitiloilla

Työntekijät ovat yrityksen suurin voimavara ja kilpailuetu. Yrityskulttuurilla ja työympäristöllä on iso merkitys uusien osaajien houkutteluun sekä olemassa olevien työntekijöiden sitouttamiseen ja motivointiin.